آموزش فروش اینستاگرام 2023-09-08

آموزش فروش در اینستاگرام چطور در اینستاگرام بفروشیم؟

تابه‌اینجا آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام را آموختید و با مزایای آن آشنا شدید. به‌عبارت‌دیگر، نیمه پر لیوان را مشاهده کردید؛ ولی داستان این بخش کمی متفاوت است. در ادامه با بزرگترین چالش‌های اینستاگرام برای فروشگاه‌های اینترنتی آشنا می‌شوید.

از زمان تأسیس، ام بی ای کلینیک با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع و همکاری با اساتید و متخصصان برجسته، توانسته است جایگاه معتبری در میان مؤسسات آموزش ومشاوره کشور کسب کند. ما با افتخار به هزاران نفر از فراگیران و سازمان‌ها در مسیر رشد و توسعه کمک کرده‌ایم. اینستاگرام امکان استفاده از ۳۰ هشتگ را فراهم می‌کند، اما استفاده از ۹ تا ۱۱ هشتگ هدفمند معمولاً بهترین عملکرد را دارد. هزینه همکاری با آن‌ها کمتر است و برای همکاری‌های هدفمند مناسب هستند.

مثلا شاید مخاطب هدف شما، قشر کارمند باشد، بهترین زمان فعالیت شما، بین 12 تا 1 ظهر و 5 بعد از ظهر به بعد است. یا مثلا اگر مخاطبتان گروه سنی نوجوان باشد، بهترین زمان آن آخر شب خواهد بود. وقتی فعالیت مستمر و دائمی داشته باشید، الگوریتم اینستاگرام شما را به عنوان یک پیج فعال شناسایی می‌کند و پست‌های شما بیشتر به بقیه کاربران نمایش داده می‌شود. پلتفرم اینستاگرام، از ابتدا تا الان، ماهیت تصویری داشته و دارد.

فعال‌بودن و انتشار منظم محتوا باعث می‌شود صفحه شما همیشه در ذهن مخاطبان باقی بماند. تقویم محتوایی طراحی کنید که شامل انواع محتوا (تصاویر، ویدیو، استوری و لایو) باشد و مطمئن شوید که محتوای شما تنوع کافی دارد. این کار به شما کمک می‌کند تا بدون وقفه و با برنامه‌ریزی دقیق، مخاطبان را درگیر نگه دارید و به هدف‌های بازاریابی خود نزدیک‌تر شوید. پیشنهادهای ویژه یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام است. با ارائه تخفیف‌های محدود (مانند تخفیف‌های 24 ساعته)، حس فوریت ایجاد کنید تا مخاطبان سریع‌تر اقدام به خرید کنند. با انتخاب محصولی که هم با سلیقه شما سازگار  و هم پتانسیل فروش بالایی در اینستاگرام داشته باشد، می‌توانید به موفقیت در فروش محصول در اینستاگرام دست پیدا کنید.

همچنین هزینه پرداختی هم را هم می‌توانید با ثبت اطلاعات بانکی، به حساب خود منتقل کنید. علاوه بر راحتی و داشتن نوعی اعتبار برای فروشگاه شما، کاربر هم به‌عنوان مشتری، تجربه بهتری را خواهد داشت. و بیشتر از گشت‌و‌گذار در صفحه و خرید از صفحه اینستاگرام شما لذت خواهد برد. پس از تایید نهایی در بخش تنظیمات اینستاگرام بخشی به‌نام  Shopping اضافه می‌شود.

معتبر بودن مرکز برگزارکننده، اعطای گواهی پایان دوره، مرتب بودن کلاس‌ها و … از دیگر نکاتی هستند که باید براساس نیاز خودتان موقع انتخاب دوره به آن‌ها دقت کنید. پس بهتر است دوره‌ای را انتخاب کنید که حداکثر سرفصل‌ها را پوشش بدهد و به این ترتیب در زمان و هزینه‌ صرفه‌جویی کنید. همچنین، بهتر است که به زبان یک مدرس عادت کنید و اکثر سرفصل‌ها را تحت نظر یک نفر یاد بگیرید تا فرایند یادگیری شما سریع‌تر شود. باید رقبای اصلی خود را شناسایی کنید، نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کنید و آن‌ها را به نقطه قوت خود تبدیل کنید. بااین‌حال حساب بیزینس امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید.

با اجرای این استراتژی‌ها، می‌توانید تبلیغات خود را به شکلی هدفمند و موثر پیش ببرید و فروش محصولات خود را افزایش دهید. آموزش فروش محصول در اینستاگرام شامل استراتژی‌های بازاریابی و جذب مخاطب است که موارد زیر را شامل می‌شود. همچنین، ارائه محصولات سفارشی یا نوآورانه که در بازار کمتر یافت می‌شوند، می‌تواند توجه بیشتری جلب کند. از تحلیل رقبا و بررسی ترندهای بازار هم برای بهینه‌سازی انتخاب محصول بهره ببرید و محتوای مرتبط و جذاب برای نمایش محصول ایجاد کنید.

در کپشن یا توضیحات استوری یک متن کوتاه اما کاربردی درباره محصول خود بنویسید و آن‌ها را به وبسایت فروشگاه هدایت کنید تا بتوانند خرید خود را انجام دهند. حالت اولین در واقع ساده‌ترین و مرسوم‌ترین روش فروش محصول در اینستاگرام است. شما با راه‌اندازی و ساخت یک صفحه و سپس با تبدیل کردن آن به حالت تجاری می‌توانید، محصولات خود را در صفحه قرار دهید. معرفی محصولات در وب سایت به مراتب ساده تر از اینستاگرام است.

پیش از توضیحات این بخش توجه داشته باشید که این امکان -مانند مورد قبل- برای صاحبان کسب و کار اینترنتی و فروشگاه اینترنتی است. و بدون داشتن یک فروشگاه اینترنتی واقعی نمی‌توان از این امکان ویژه اینستاگرام استفاده کرد. برای انتخاب محصول برای فروش در اینستاگرام به دو فاکتور مهم باید توجه کنید. کالاهای تزیینی مانند محصولاتی که در زیباسازی محیط کاری و خانه -در حجم و اندازه کوچک- کاربرد دارند، فروش خوبی دارند. همچنین اگر تولیدکننده هستید، برای فروش محصولات دستی و دست‌ساز، اینستاگرام بستر مناسبی برای شما است.

این کار به انتخاب راحت‌تر آن‌ها برای خرید محصول کمک می‌کند. هر چه کیفیت تصاویر شما بیشتر باشد، میزان تمایل مخاطب برای ماندن در پیج شما بیشتر است. در اینستاگرام آموزش‌های زیادی وجود داره که برای مثال، آموزش فروش لباس در اینستاگرام یا فروش خدمات مختلف رو ارائه میدن. قابلیت فروش در اینستاگرام این امکان رو به وجود آورده که افراد مستقیما از طریق پروفایل خودشون اقدام به فروش محصولات و خدماتشون کنن. وجود هزاران دوره فروش محصول در اینستاگرام و همچنین تجربه مثبت خریداران این دوره‌ها میتونه پتانسیل‌های بالای این پلتفرم رو به خوبی نشون بده. تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها یکی دیگر از روش‌های موثر برای افزایش اعتماد مشتریان و فروش است.

تا کاربری که به صفحه اینستاگرام شما مراجعه کرده‌ است، بتواند از محصول اطلاعات کافی را بدست آورد. پس لازم است که تصاویر فوق‌العاده‌ای در صفحه خود داشته باشید. اول از همه توصیه می‌شود در بهترین حالت ممکن از محصول و محصولات خود عکاسی کنید. شما در اولین مرحله از خود فرآیند انتشار نیاز به تصاویری از محصول خود دارید.

هرچند در ظاهر باعث می‌شود پیج شما پرطرفدار به نظر برسد اما ضرر آن خیلی بیشتر از سودش است. می‌توان گفت مهم‌ترین راهکار افزایش فروش در اینستاگرم پاسخگویی به مخاطب و مشتری‌مداری است. زمانی که شما پیجی را برای فعالیت تجاری خود راه‌اندازی می‌کنید، مشتری‌مداری حرف اول را در کارتان می‌زند. زیرا هر فعالیتی که درون پیج‌تان صورت می‌گیرد، به طور مستقیم به مخاطبان آن وابسته است.

هزینه شرکت در دوره فروش در اینستاگرام آکادمی اینفوگرام ۶۵۰ هزار تومان است. هزینه شرکت در سایر دوره‌ها از ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت است. البته محتواهای رایگان هم در سایت‌هایی مثل هاب اسپات وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم مدرسی را انتخاب کنید که چیزی غیر از وعده و وعید درباره خریدن بنز و پورشه در کمتر از یک سال در چنته داشته باشد!

این روش نیاز به مدیریت و بازاریابی دارد و برای شروع ممکن است چالش هایی داشته باشد. در فروشگاه های آنلاین اکسسوری، زیورآلاتی مانند بدلیجات و آویز ساعت را نیز به فروش برسانید. این محصولات برای تمامی سنین جذابیت دارند و به همین دلیل، اکسسوری ها از جمله محصولات پرفروش در اینستاگرام به شمار می آیند. ایموجی‌ها زبان جدید اینترنت برای برقراری ارتباط با مخاطب هستند.

مثلا اگر بخواهید محتواها را راس ساعت خاصی منتشر کنید که خودتان در آن ساعت به اینستاگرام دسترسی ندارید می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید. همچنین می‌توانید بخشی از کار تحلیل اینستاگرام را با کمک این ابزارهای آنلاین انجام بدهید. بازنشر محتوای تولیدشده توسط کاربران برای افزایش اعتماد و تعامل. فروشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی که انواع مبل‌های مدرن و کلاسیک را عرضه می‌کند. تمرکز بر کیفیت بالا، طراحی‌های به‌روز و ارائه خدمات مشاوره برای چیدمان از دلایل موفقیت این پیج هستند.

از مشتری‌ها و مخاطبان هم بخواهید که در صورت انتشار محتوایی از شما، هشتگتان را استفاده کنند. خود اینستاگرام هم به کمک شما می‌آید و با یک ترفند افزایش فروش فوق‌العاده، باعث می‌شود موفقیت بیشتری را تجریه کنید. ممکنه فالوورهای شما عکس و فیلم‌هاشون با محصولات شما رو استوری کنن یا پست بذارن. یکی از تکنیک‌های فروش در اینستاگرام استفاده از همین عکس‌هایی هست که مشتری‌ها به اشتراک می‌ذارن.

اینکه بخواهید تنها اطلاعاتی از مشخصات فنی محصول صحبت کنید، یا بگویید قیمت آن چقدر است و در نهایت هم 30 هشتگ به آن اضافه کنید، برای افراد هیچ جذابیتی ندارد. اگر مقالۀ «اهمیت فوق‌العادۀ نظرات آنلاین کاربران + 4 ترفند» را مطالعه کنید، قطعا به تاثیر شگفت‌انگیز آن ایمان می‌آورید. در کپشن یا توضیحات استوری یک متن کوتاه اما کاربردی درباره محصول خود بنویسید و آن‌ها را به وب‌سایت خود هدایت کنید تا بتوانند خرید خود را انجام دهند. سلام، برای جذب افراد در این حوزه می‌تونید در سایت‌های فریلنسری درخواست بدید. سلامشما کسی را می‌شناسید که برای ما اینستاگرام راه اندازی کنه و پشتیبانی و فروش را به عهده بگیره؟ساعتی حقوق پرداخت می کنیم. باید قیمت شما طوری باشد تا امکان رقابت با رقبا را داشته باشید.

این روش به مخاطب نشان می‌دهد که محصول شما چطور می‌تواند زندگی آن‌ها را بهتر کند و ارتباط احساسی عمیق‌تری ایجاد می‌کند. شما می‌توانید داستانی واقعی از تجربه مشتری‌های قبلی را که از محصول شما استفاده کرده‌اند، بازگو کنید. همچنین، برای جذاب‌تر کردن محتوا، سناریوهای خلاقانه بسازید که در آن ابتدا مشکلی رایج به نمایش گذاشته شود و سپس محصول شما به‌عنوان راه‌حل این مشکل معرفی گردد. در ویدیوهای کوتاه، نحوه استفاده از محصول را به شکلی جذاب نمایش دهید و روی نقاط قوت و مزایای محصول تمرکز کنید. همچنین، با نشان‌دادن جزئیات دقیق مانند بافت یا کيفيت ساخت محصول، اعتماد بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنید. – در بخش تنظیمات تبلیغات، لیست مخاطبان خود (مثلاً کاربرانی که سبد خرید را رها کرده‌اند) را انتخاب کنید.

به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران، دیجی‌کالا با استفاده از اینستاگرام به معرفی محصولات جدید، برگزاری جشنواره‌های فروش و ایجاد ارتباط با مشتریان می‌پردازد. تنوع محصولات، قیمت‌های رقابتی و خدمات‌پس‌از‌فروش خوب از جمله دلایل موفقیت دیجی‌کالا هستند. ایجاد ارتباط دوطرفه با مخاطبان یکی از عوامل کلیدی موفقیت فروش محصول در اینستاگرام است.

تبلیغات در اینستاگرام می تواند به افزایش دیده شدن صفحه شما و جلب اعتماد مخاطبان کمک کند. با استفاده از تبلیغات هدفمند، شما می توانید محصولات خود را به افرادی نمایش دهید که به آن ها علاقه مند هستند. این کار نه تنها باعث افزایش فروش می شود، بلکه اعتبار برند شما را نیز تقویت می کند. برگزاری لایو در اینستاگرام فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط مستقیم و صمیمی با مخاطبان است. در این جلسات، شما می توانید به سوالات مشتریان پاسخ دهید، محصولات خود را به طور زنده معرفی کنید و حتی پشت صحنه کسب و کار خود را به نمایش بگذارید. در مورد تعداد فالوورها، هیچ عدد دقیقی برای شروع فروش در اینستاگرام وجود ندارد.

بنابر این برای موفقیت در این پلتفرم، نیاز به استراتژی های بازاریابی هوشمندانه و خلاقانه وجود دارد. یکی از روش های رایج تامین کالا که در آموزش فروش در اینستاگرام بر آن تاکید می شود، خرید مستقیم از بازار و نگهداری آن ها برای فروش است. این روش می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد؛ اما نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد. درآمد حاصل از فروش لباس در اینستاگرام به حدی بالاست که حتی برخی از سلبریتی های معروفی در ایران و خارج از ایران نیز فروشگاه های آنلاین خود را راه اندازی کرده اند. البته یادتان نرود که برای شروع یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، نیازی به شهرت نیست و بسیاری از فروشگاه های موفق در ابتدا ناشناخته بودند. بسیاری از پیج‌ها و اکانت‌های تجاری، برای رسیدن به درآمد بیشتر، اقدام به خرید فالوور فیک می‌کنند.

این تقویم به انتشار محتوای شما نظم می‌دهد که یکی از معیارهای مهم اینستاگرام برای ارتقای پیچ شما است. اگر با نظمی مشخص و برای مدت طولانی پست منتشر کنید، احتمال اینکه اینستاگرام محتوای شما را به مخاطبان بیشتری نمایش دهد و به اصطلاح آن را وارد اکسپلور کند، بیشتر خواهد شد. آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا بهترین و کارامدترین تقویم را برای آماده‌سازی و انتشار محتوای آنلاین‌شاپ خود در اینستاگرام تنظیم کنید. با یادگیری استفاده موثر از این پلتفرم، می‌توانید صفحه اینستاگرامی کسب‌وکار خود را متحول کرده و رشد چشمگیری در فروش تجربه کنید.

یا اگر در بازار به صورت سنتی مغازه‌ای دارید، آدرس آن را دقیقا مشخص کنید. در نهایت، با توجه به نوع کسب وکار و بازار هدف، می توانید از ترکیبی از این روش ها برای تامین کالا استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای نگهداری کالاها به فضایی نیاز دارید؛ بنابر این، باید به حجم و نوع محصولاتی که می فروشید، توجه کنید.

بازاریابی با کمک ویدئو یا ویدیو مارکتینگ یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب مخاطب در رسانه‌های اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام است. خود شما بیشتر برای دیدن ویدئو وقت می‌گذارید، یا خواندن یک مطلب؟! در واقع ویدیو، احساسات بیشتری را به فرد انتقال می دهد و ماندگاری آن بیش از عکس می باشد. با ساخت ویدئوهای جذاب و تاثیرگذار، افراد زیادی جذب محصول یا خدمات شما می‌شوند.

برای افزایش نرخ کلیک، می توانید در پست ها و استوری های خود به لینک موجود در بیو اشاره کنید و کاربران را تشویق به بازدید از آن کنید. این کار به ویژه برای صفحات تجاری که قصد افزایش ترافیک وب سایت خود را دارند، بسیار مفید است. در بازار، برندهای مختلفی وجود دارد و برخی مشتریان به دلیل قیمت مناسب، محصولات تقلبی را انتخاب می کنند.

معمولا بخش اصلی پیج‌های فروشگاهی به معرفی محصولات مربوط است. در میان محتوای محصول نیز پست‌های جذاب و خلاقانه قرار می‌گیرد. این پست‌ها با هدف ورود به اکسپلور و افزایش دنبال‌کنندگان پیج تولید می‌شوند. بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای کسب و کار، اهمیت زیادی دارد.

دوره‌هایی مثل آموزش فروش فالوور اینستاگرام و خرید فالوور فیک رو فراموش کنید. وجود این اعداد به دلیل تکراری شدن این کار نه تنها تاثیر زیادی در ذهن مخاطب نمیذارن، بلکه با فهمیدن فیک بودن فالوورهای شما، اعتبار پیجتون به طور کل زیر سوال میره. دومین قدم آموزش فروش در اینستا اینه که پروفایل خودتون رو از حالت عادی به حالت بیزینسی و حرفه‌ای عوض کنید. با این کار، ساخت فروشگاه در اینستاگرام رو رسما کلید می‌زنید. بعد از اون، اکانت شما به قابلیت‌هایی مثل insight، ads و … مجهز میشه که می‌تونه خیلی به رشد پیجتون کمک کنه.

خرید فالوورهای دروغین اگرچه در کوتاه مدت می‌تواند تعداد فالوورهایتان را بالا ببرد و شما را به درآمد برساند. اما باید بدانید که از روی تعداد بازدیدها، لایک‌ها و کامنت‌های هر پست می‌توان فیک بودن فالوورها را تشخیص داد. خرید فالوور فیک باعث بی‌اعتمادی فالوررها و مخاطبانتان می‌شود و ارزش پیج شما را پایین می‌آورد. تولید محتوای جذاب و خلق ارزش برای مخاطب و در نهایت تبلیغات، اصلی‌ترین راه‌های افزایش درآمد اینستاگرام هستن. محتوای استوری‌های اینستاگرام برای 24 ساعت نشون داده میشن و یکی از بهترین راه‌های افزایش مشتری در اینستاگرام هستن.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام