تزئینات خودرو mvm x33 2025-02-12
بررسی کراس اوور کوچک MVM ؛ ام وی ام X33 کراس اتوماتیک چه ویژگی هایی دارد؟ آخرین خودرو
در نهایت برای جمعبندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهتهای واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخهای بهروزرسانیشده از آن تبدیل میکنند و در همان حال، المانهای قرضگرفته شده از اومودا 5 نشان میدهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد. جدیدترین عضو خانواده X33 نسخه توربوشارژ آن است که مدیران خودرو اواخر سال 1400 از آن رونمایی کرد. نسخه توربوشارژ ام وی ام X33 خودرویی است که به بازار آمده تا با دیگر رقبای هموطنش که از نظر فنی خودروهای تر و فرزی بودند به رقابت بپردازد. همچنین میتوانیم به دیگر مشخصات mvm x33 مانند سنسور پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS، روکش چرمی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، دی لایت، چراغهای مه شکن جلو و عقب، و فرمانی که مجهز به دکمههای کنترلی و….. در مورد چهرهی ام وی ام X33 کراس میتوان گفت که این خودرو از مدرنترین فاکتورهای طراحی در محصولات 2023 چین بهره میبرد.
امویام X33 کراس اتوماتیک از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو بهره میبرد که توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو اتوماتیک مشترک است. اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفتهاند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شدهاند.
در تصویر بالا هم میتوانید کاتالوگ رسمی ام وی ام X33 کراس که از سوی مدیران خودرو منتشر شده است را تماشا کنید. علاوه بر این، MVM X33 Cross در نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی خودرو نیز توانسته است توجه و افتخاراتی را به خود جلب کند. این خودرو برای طراحی مدرن، کارایی بالا و فناوری های پیشگامانه خود شناخته شده است و چندین جایزه طراحی و نوآوری را دریافت کرده است که نشان دهنده تعهد برند به کیفیت و عملکرد است. یکی از جنبه های کلیدی که MVM X33Cross را از رقبا متمایز می کند تمرکز بر تکنولوژی و اتصال است.
با عرضه نسل اول MVM X33 در ایران رفته رفته شرکت های دیگر نیز به این فکر افتادند تا از سرزمین اژدها خودروهایی در این کلاس را به بازار معرفی کنند. فروش بالای X33 در ایران در کنار پیدا شدن رقبای هموطن در این سگمنت مدیران خودرو را برآن داشت تا نسل های بعدی و در واقع فیس لیفت های جدید این خودرو را به بازار عرضه کند. همین موضوع سبب شد تا در این مدت بیش از یک دهه دو نسخه فیس لیفت جدید دیگر نیز از ایکس 33 در ایران معرفی شود. ام وی ام X33 فیس لیفت و ام وی ام X33S دو فیس بعدی از این خودرو بودند که به ترتیب طی این چند سال به بازار ایران عرضه شدند.
مشخصات فنی ام وی ام X33 اسپرت، کهنه کار بازار کشور ایران
این خودرو علاوهبر زیبایی ظاهری، از راحتی و ایمنی قابل قبولی نیز برخوردار است. فرمان این خودرو از نوع فرمان برقی است و راحتی خاصی را در هنگام رانندگی القا میکند. روکش فرمان چرمدوزی شده نیست و این میتواند یک نقطه ضعف برای این خودرو در نظر گرفته شود.
/اختصاصی/ چری iCar 03 در چین دیده شد؛
MVM X33 Cross با هدف کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و افزایش کارایی ساخته شده است. این خودرو با موتورهای کارآمد که کاهش انتشار دیاکسید کربن و مصرف سوخت پایین را هدف قرار داده اند، پاسخگوی نیازهای رانندگان آگاه از محیط زیست است. تکنولوژی هایی مانند سیستم استارت / استاپ خودکار که در توقف های موقتی موتور را خاموش می کند، به بهبود کارایی سوخت و کاهش هزینه های رانندگی کمک می کند.
امکانات کمک رانندگی کراس اور جدید مدیران خودرو نیز به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC محدود می شوند. خودرو مجهز به سیستم های ایمنی پیشرفته ای است که شامل کیسه های هوا، سیستم های کمکی رانندگی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار دهنده نقاط کور می باشد. این امکانات به همراه ساختار بدنه محکم به حفظ سلامت سرنشینان در شرایط مختلف کمک میکند.
این المانها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را بهوجود آوردهاند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس بهواسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین بهنمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس بهنوعی بهعنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. بهعبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را میتوان نسخهای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد. مهمترین و واضحترین تغییر ظاهری خودروی ام وی ام X33 نیو فیس نسبت به نسلهای قبلی فیس لیفت این برند، جلو پنجره آن است که در واقع میتوان این جلو پنجره را امضای شرکت چری در محصولاتش به شمار آورد.
مشخصات فنی بدنه
پایین سپر نیز یک ورودی هوا، دفیوزری نقرهای رنگ و پلاستیکی مشکی رنگ وجود دارد. کاپوت و سایر جزئیات پیشانی این خودرو تقریباً هیچ تغییر خاصی نسبت به X22 پرو ندارد. ام وی ام X33 جدید به واسطه تغییرات ظاهری، فنی و سطح امکانات نسبت به نسخه قبلی خود ارتقا پیدا کرده و برای خانوادهها گزینه مناسبی خواهد بود. البته این خودرو از نظر استایل بدنه یک خودرو قدیمی بوده و آنچنان جذابیت ندارد. فضای کابین این خودرو نیز برای افراد نسبتا کوچک مناسب بوده و برای افراد بلندقد محدودیتهایی را به همراه دارد.
ام وی ام X33S نام دومین فیس لیفت ام وی ام X33 است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی و جایگزین نسخه قبلی شد. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تغییرات نسبتا زیادی پیدا کرد و توانست فروش ایکس 33 در ایران را افزایش دهد. این خودرو در دو تیپ ام وی ام X33S اسپرت و ام وی ام X33S ساده به فروش می رسید که تنها تفاوت این دو تیپ در نمای ظاهری است. ام وی ام X33S در دو تیپ ساده و اسپرت تولید شد که تیپ اسپرت تنها از نظر ظاهری سپر جلوی متفاوت و رکاب جانبی را نسبت به نسخه ساده داشت. طراحی داخلی X33 کراس تفاوت فاحشی با سایر محصولات چری در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های مشکی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود.
خودرو آزمایششده کاملا از مسیر مستقیم منحرف میشود و حتی چرخهای عقب همراهبا بدنه از سطح زمین فاصله میگیرند. به صورت کلی، طراحی نمای بیرونی خودرو ام وی ام ایکس ۳۳ اس بخصوص در قسمت مقابل بسیار هیجان برانگیزتر و جذابتر از طرح قبلی آن است. همانطور که گفتیم، این خودرو بر اساس سلیقه و نیاز راننده، میتواند موتور توربو شارژ یا تنفس طبیعی داشته باشد و انتخاب گیربکس هم کاملا به عهده راننده است. ایکس 33 کراس اتوماتیک 1314 کیلوگرم وزن داشته و به صورت میانگین 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند.
شروع فروش خودرو وارداتی هاوال با مدل ۲۰۲۵ و خارج از سامانه (+زمان و قیمت)
به سبک بسیاری از خودروهای امروزی چراغهای روز از چراغهای اصلی جدا شده و در یک خط نسبتا باریک و کشیده، متصل به جلوپنجره قرار گرفته است. گرافیک داخلی جلوپنجره نیز تغییر پیدا کرده و این بار با خطوط موازی کوچک کرومی تزئین شده است. بر روی قسمت سپر نیز درون یک قاب بزرگ چراغهای اصلی خودرو همراه چراغهای مهشکن تعبیه شده و انتهای سپر جلو نیز یک دیفیوزر بزرگ و ساده خودنمایی میکند. مهمترین و دلچسبترین تغییری که در ام وی ام X33 کراس نسبت به مدلهای قبلی صورت گرفته، تحول کامل طراحی داخلی خودرو به سبک محصولات لوکس چری است.
در واقع X33 کراس نسخه تکامل یافته هاچبک چری در گذشته است که در سال 2016 با نام تیگو X3 یا در برخی بازارها به نام تیگو 2 به دنیا معرفی شد و در ایران با نشان ام وی ام X22 را به خود گرفت. فیلم مربوط به آزمایش تصادف ام وی ام X33 که پلتفرم مشترک با مدل امروزی دارد، درادامهی برای شما کاربران عزیز آورده شده است. باید توجه کنید احتمال دارد مدل جدید (ساخت ۲۰۱۸) بهینهسازیهایی ازنظر ایمنی داشته باشد.
طراحی جلوپنجره و سپر در این محصول، تقریبا یک تکه، تزئینات طرح کروم به چشم ما میآیند و چراغهای ال ای دی با طراحی باریک هم جذابیت کار را چند برابر کردهاند. ایکس 33 کراس با ورود به بازار فضای خالی میان X55 پرو و X22 پرو را از بین خواهد برد تا سهم بیشتری از بازار را برای مدیران خودرو در اختیار بگیرد. این خودروی برای نخستین بار در اواخر آبان 1402 با قیمت قطعی 897 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش رسید. زمانی که یک خودروی هاچبک به نام چری فالوین ( ام وی ام 315 در ایران ) وارد بازار شد .
ضمناً طرح لوزیمانندی که روی آینههای بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودریها و قسمت وسط داشبورد پیادهسازی شده است. خودروهای لیفان X70 و جک S5 به عنوان دو خودروی همرده X33 S At به حساب میآیند که در کلاس اقتصادی از لحاظ قیمت و امکانات، نزدیکی قابل توجهی به این خودروی تولیدی شرکت مدیران خودرو دارند. تغییر گیربکس CVT نسخه قبل به گیربکس اتومات 5 سرعته AT در این نسخه، خبر خوبی برای افرادی است که به شتابگیری سریعتر خودرو توجه ویژه دارند. قاب استفاده شده برای این زاپاس نسبت به نسخه قبلی طراحی دو رنگ و جذابتری دارد.
همچنین گرافیک داخل چراغهای عقب نسبت به نسخه قبل تغییر کرده و از گرافیک نئون تایپ برای نسخه جدید استفاده شده است. X33 از نسل اول تا نسخه جدید X33 S کمترین تغییرات ظاهری را در بخش عقب خودرو داشته است. در نمای عقب X33 S نیو فیس به مانند سایر نسخههای این خودرو، زاپاسی وجود دارد که فرمی همچون خودروهای لندکروزر به آن میدهد. در ادامه به بررسی فنی و ظاهری نسخه نیو فیس ام وی ام ایکس 33 در ایران میپردازیم و مزایا و معایب آن را برمیشماریم و همچنین آن را با چند خودروی هم رده در بازار ایران مقایسه خواهیم کرد.
همچنین با گذر زمان و استفاده مداوم از خودرو، زاپاسبند این خودرو به ویژه در هنگام عبور از روی دستاندازها دچار صدا میشود. همچنین به دلیل وجود زاپاس در بخش پشت خودرو هنگام پارک، باید حتما یک فاصله 40 سانتیمتری را برای آن در نظر بگیرید. اطلاع از مشخصات mvm x33 پیش از اقدام به خرید کمک می کند تا انتخاب عاقلانه تری داشته باشیم. برای دریافت جزئیات بیشتر در این راستا مقاله فروش mvm با اقساط ۶۰ ماهه را بخوانید. عملکرد جعبه دنده سی وی تی ان بسیار نرم میباشد و دارای گستردگی خدمات بعد از فروش و تعمیر نگهداری تقریبا ارزان میباشد. خودروم در بهار سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را با تمرکز بر صنعت خودروسازی ایران و چین آغاز کرد.
یکی از اولین محصولاتی از شرکت چری که در بازار ایران مونتاژ شد ام وی ام X33 بود که در حقیقت یک کراس اوور سایز متوسط بود که بعد ها عرضه و مونتاژ آن در بازار ایران متوقف شد. اما سال ها بعد از این اتفاق شرکت مدیران خودرو محصولی را با نام X33 کراس در بازار ایران عرضه کرد که این خودرو در واقع یک کراس اوور کوچک است که تحت نشان MVM در بازار ایران عرضه می شود. X33S در بخش مشخصات فنی از همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی تنها با برخی اصلاحات استفاده می کند که توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد.
البته تولید این خودرو تا ابتدای سال 1401 ادامه داشت، اما با توجه به این که مدیران خودرو روی تولید محصولات مدرنتر تمرکز کرده، تولید این خودرو نیز متوقف شده است. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند شهری بازار ایران آشنا خواهیم شد. موتورهای زنجیر تایم به سبب فناوری بهتر از استهلاک کمتری نسبت به خودروهای تسمه تایم برخوردار هستند. گشتاور بالای این خودروی نسبت به رقبای خود موجب میشود خودرو در دور موتورهای پایینتر از قدرت مناسبی برخوردار باشد.
چنین محصولاتی ازنظر اندازهی بدنه، بین شاسیبلندهای پهنپیکر و سدانهای امروزی قرار میگیرند. از یک سو، چندان بزرگ و پرهزینه نیستند و از سوی دیگر، ارتفاع بالاتر سرنشینان را از سطح زمین و راحتی بیشتری فراهم میکنند. هر کراساور کوچک یا متوسطی، صندوق بار مناسب و فضای مناسب چهار سرنشین و مصرف سوخت راضیکننده دارد؛ پس، میتواند برای خانوادههای امروزی گزینهای ایدهال باشد. از مزایای این خودرو که میتواند از نقاط قوت ام وی ام x33 اسپرت باشد میتوانیم به طراحی ظاهری جذابتر آن اشاره کنیم که نسبت به مدلهای پیشین آن بسیار متفاوت میباشد. این خودرو عایقبندی بهتر و امکانات رفاهی بیشتر از قبل داشته و همچنین به شاخصههای فنی خود بهبود بخشیده است. از این رو آسیا خودرو هم دست روی دست نگذاشت و جدیدترین مدل تیگو ۳ را به عنوان ام وی ام X33S از سال ۹۵ روانه بازار و پارکینگ متقاضیان داخلی خود نمود.
کراساور ام وی ام X33 با چهار کیسهی هوا برای روبهرو و فضای جانبی سرنشینان جلو ارائه میشود. بهجز ترمز ضدقفل (ABS) و تقسیم هوشمند نیروی ترمز در مواقغ اضطراری (EBD)، فناوری دیگری برای کنترل تعادل خودرو وجود ندارد. البته مصرفکنندگان توقع سیستمهایی مثل کنترل لغزش (ESP) در کراساورهای کامپکت چینی ندارند؛ اما کمبود آپشنهایی مثل فناوری حفظ خودرو در شیب (HCA) و نشاندهندهی فشار باد لاستیکها در ام وی ام X33 احساس میشود. این خودرو به حسگر عقب مجهز است؛ اما برای هشدار برخورد از نمای جلو و جوانب حسگری ندارد. به مواد استفادهشده با ارفاق میتوان نمرهی قبولی داد و آن را مناسب استفادهی خانوادهای چهارنفره دانست.
در سال 2016 ، با تبدیل این خودرو به یک هاچبک قدبلند ، مدل تیگو 3x (در برخی بازارها تیگو 2 نامیده میشود ) به دنیا آمد . ام وی ام ایکس 33 نیوفیس از لحاظ ظاهری فقط در بخش دماغه تغییر پیدا کرده است. در واقع طراحان با استفاده از یک سپر و جلوپنجره جدید به همراه مه شکنهای نواری LED توانستند ظاهر این خودرو را تهاجمیتر کنند. از دیگر مواردی که میتوان به عنوان یک عیب برای این خودرو در نظر گرفت سادگی بیش از حد مانیتور آن است که معمولا با تاخیر، فرامین را اجرا میکند. خودرو ام وی ام ایکس۳۳ یکی از خودروهای کراس اوور مشهور چینی در کشور ایران به شمار میآید که تا به امروز در سه مدل متنوع به دست متقاضیان ایرانی رسیده است.
با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظهای اعمال شده و همانطور که انتظار میرود، چراغهای عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغها در عین حفظ الگوی چراغهای ایکس 22 به یکدیگر متصل شدهاند تا طراحی هرچه هماهنگتر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است. همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقرهای در پایین جا گرفتهاند.
ظاهر این خودرو با خطوط تیز و مدرن نمای جلویی برجسته با جلو پنجره ای بزرگ و چراغ های LED زیبا یک حس قدرت و مدرنیته را القا می کند. طراحی بدنه به گونه ای است که هم زیبایی را به نمایش می گذارد و هم کارایی ایرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد، که این امر می تواند به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک کند. طراحی روان و سیال که به واسطه خطوط ملایم و المانهای مدرن روی داشبرد به چشم میخورد، باعث میشود بیننده از دیدن این طرح در یک خودروی نهچندان گرانقیمت تا حدودی ذوقزده شود. البته قیمت ماشینهای اقتصادی خارجی در بازار ما همواره بالاست و نمیتوان به این محصول در بازار ایران لقب خودروی اقتصادی داد. در قسمت جلو به واسطه الگوبرداری از طرح چهره هیوندای توسان ۲۰۲۳، شاهد جلوپنجره یکپارچه با سپر هستیم. چراغهای روز به صورت منقطع و شطرنجی در گوشهها قرار گرفته و هماهنگی زیبایی با تزیینات کرومی جلوپنجره پیدا کرده.
قسمت عقب خودرو نیز مقداری تغییر کرده و حالا چراغهای بههمپیوسته خودنمایی میکند. با این وجود، تغییرات نمای پشت به اندازه قسمت جلوی خودرو دلچسب به نظر نمیرسد. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفتهاند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند.
همان طور که اشاره شد ام وی ام X33 کراس با دو تیپ در بازار ایران عرضه شده که نسخه دنده دستی آن به لحاظ آپشن و امکانات نسخه پایه آن محسوب شده و نسخه فول آپشن همین نسخه اتومات آن است. علاوه بر این، مدیران خودرو در اواسط سال 1400 نسخه اکسلنت اسپرت آن را نیز به بازار عرضه کرد که از کیت بدنه با رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و سپر اسپرت جدید بهره میبرد. نمایشگر مرکزی 10.5 اینچی در امتداد صفحه کیلومتر قرار گرفته تا ظاهر یکپارچه و بهروز پیدا کند. چیدمان کنترلرها و دگمه استارت موتور هم در میانه داشبورد به جذابیت ام وی ام X33 کراس افزودهاند و صندلیها هم برای رانندگی چند ساعته مناسب و راحت به نظر میرسند.
شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تستهای غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. ام وی ام ایکس 33 اس جدید یا نیوفیس به عنوان سومین نسخه فیس لیفت شاسی بلند چینی تیگو 3 به شمار میرود که در سال 2020 میلادی به بازار عرضه شد.
تغییر دیگری که این خودرو با نسخه قبلی خود دارد، این است که پروژکتورهای جلوی ماشین حذف و 2 عدد دیلایت نواری در آن قسمت (در سمت چپ و راست جلوی ماشین) تعبیه شدهاند. از نکات مثبت مهم در طراحی داخلی ام وی ام X33 ، توجه ویژه به جزئیات داشبورد و پوشش داخل درها است. دستگیرهی نسبتا بزرگ و نقرهایرنگ همراهبا اهرم کروم برای بازکردن درهای جلو، جذابیت زیادی برای سرنشین X33 خواهد داشت. در سال ۲۰۱۰، چری نخستین فیسلیفت تیگو را رونمایی نمود و به دلیل اینکه چینیها در فکر گسترش تعداد اعضای بیشتر خانواده تیگو میباشند، اسم این خودرو را از خودرو تیگو به خودرو تیگو۳ تغییر دادند. علاوه بر داشتن موارد فنی مذکور، این خودرو دارای فضای جادار داخلی است و مجهز به آپشن های رفاهی بسیار زیادی میباشد. در نتیجه، میتوان این خودرو را یک انتخاب منطقی برای خانواده ها دانست و آن را پیشنهاد کرد.
با اضافه شدن آپشنهای مختلف مثل ESP به این نسخه، افراد رانندگی ایمنتری را تجربه خواهند کرد. این خودرو برای یک خانواده نرمال با نیازهای مصرفی متعادل گزینه بسیار جذاب و با کارایی بالا به شمار میرود. این کراس اوور شهری را میتوان در برخی از مسیرهای ناهموار نیز به حرکت واداشت اما کاربرد بهینه آن در سطح خیابانهای شهر و جادههای نرمال بین شهری است.
از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. بهعبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. از نظر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تفاوت های مشهود و مثبتی پیدا کرد. نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمدهاند. در این قسمت، نهتنها کلیدهای کاربردی متعدد برای کروزکنترل و سیستم صوتی و پاسخگویی به تماس تلفنی وجود دارد؛ بلکه مواد مرغوبتر با ادوات نقرهایرنگ دیده میشوند.
همین فرم الماسی را میتوان در بدنه داشبورد و رودریها هم مشاهده کرد و البته نوارهای نارنجی که علاوه بر داشبورد روی بدنه بیرونی هم قابل مشاهده است. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد. در اولین ویدیو تست و بررسی اختصاصی گجت نیوز به سراغ خودرو کراس اور ام وی ام ایکس 33 کراس – MVM X33 Cross رفتیم تا زیر و بم آن را بالا و پایین کنیم. در تصاویر، بهوضوح میتوان دید اتاق خودرو دربرابر تصادف روبهرو مقاومت نسبتا خوبی نشان میدهد و فضای اختصاصی سرنشین را حفظ میکند.
امکانات و تجهیزات ام وی ام X33 جدید
چراغ اصلی در کنارههای سپر، داخل قابهای مشکی رنگ دیده میشود و زیر آن مهشکنها جانمایی شده است. خوشبختانه چری با بروزرسانی طراحی محیط داخلی این خودرو، آن را به یک محصول بروز تبدیل میکند. صندلیها نیز چرمی دو رنگ یا تک رنگ بوده و از کیفیت معقولی برخوردار هستند. تیم آخرین خودرو در این قسمت از تست و بررسی خودروها، به سراغ ام وی ام X33 کراس رفته است و این خودرو را به طور کامل بررسی کرده و تمامی مزایا و معایب آن را عنوان کرده است.
مشخصات و بررسی ام وی ام X33 نیو فیس امکانات، قیمت و تجربه رانندگی
یعنی با حفظ ایکس 22 پرو، نسخه فیس لیفت و جایگزین آن را با نام ام وی ام ایکس 33 کراس وارد بازار کند. به عبارت دیگر بازی با کلمات و ایجاد سوء تفاهم در ذهن مشتری و القاء اینکه خودرویی جدید برای بازار ایران آوردهایم! اما فیس لیفت خندهدار ایکس 22 پرو به حدی شو بود که اکنون شاید سوژهای برای تلطیف فضای سنگین حاکم بر یک جلسه باشد. خودروی ام وی ام X33 S نیو فیس به عنوان سومین نسل از خودروهای فیس لیفت و چهارمین نسل از سری X33 چری تیگو در کلاس کامپکت CUV (نیمه شاسی) در اواخر سال 1399 وارد بازار ایران شد. این خودروی کراس اوور شهری با اندازه متوسط، برای 5 فرد بزرگسال فضای سرنشین کافی دارد.
قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچکترین و جمعوجورترین مدل از سری تیگو بود. ام وی ام X33 نیو فیس از محصولات چینی برند چری است که در سال 1399 توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد. پیش از آن نیز در سال 1389 اولین نسل از خودروهای X33 برای نخستین بار در ایران مونتاژ شدند و عنوان قدیمیترین خودروی چینی کراس اوور ایران را به خود اختصاص دادند. ام وی ام X33 همانطور که اشاره شد جزو اولین کراس اوور هایی بود که پایش به جاده های ایران باز شد. نسل اول این خودروی کراس اوور در ایران توانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند.
این خودرو با صندوق ۵۵۰ لیتر در حالت استاندارد ارائه میشود که البته با خواباندن صندلیهای عقب افزایش پیدا میکند. شرکت خودروسازی چری در شهر ووهو در استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز بهکار کرد. چری خودرو، هماکنون رتبهی دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ششصدهزار دستگاه در سال بهخود اختصاص داده است.
پهپاد جاسوسی JUMP 20-X آمریکا، مرزها را تغییر میدهد
این خودرو فقط در ایران برند MVM دارد و در دیگر کشورها، با لوگوی شبیه به A مربوط به گروه چری تولید میشود. این خودرو در کشور چین با نام چری تیگو 3X راهی بازار شده است و از پیشرانههای 1 لیتری TCI و 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد که گیربکس CVT یا دستی را درگیر میکنند. چری Tiggo 3X با کسب 5 ستاره ایمنی از تستهای موسسه ایمنی CNCAP، جزو امنترین خودروهای چینی به حساب میآید و برای سواری شهری، یک گزینه مناسب است؛ به خصوص که پیشرانهی تنفس طبیعی آن، کاملا با بنزین ایران سازگاری دارد. گروه مدیران خودرو با برند ام وی ام، حسابی در حال تاخت و تاز است و خودروهای خوش فروش چری را روی هوا میزند و تحت نام خودش، روانه بازار ایران میکند.
نمای عقب اما تغییر چندانی نداشته و طراحان چری همان نمای قبلی را مناسب این نسخه دانستهاند. متاسفانه همچنان خبری از یک سپر کامل و زیبا نیست و تاثیرات منفی بر روی این بخش گذاشته است. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم.
معرفی و بررسی MVM X33 کراس؛ مشخصات و آپشن های محصول جدید مدیران خودرو
ایکس 33 کراس از پلتفرم مشترک با X22 پرو بهره می برد که خود پلتفرم مشترکی با چری فالوین 2 یا همان MVM315 دارد. فالوین در سال 2009 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده بود. هرچند سال ها از آن تست گذشته و X33 کراس و چری فالوین هم دقیقا یک خودرو نیستند، با این حال می توان اطمینان نسبی داشت که این خودرو حداقل هایی را در زمینه ایمنی دارد.
سیستم RSC یکی از زیرمجموعههای سیستم تعلیق خودرو به شمار میآید و سبب پایداری بیشتر خودرو در هنگام گذر از پیچها میگردد. وظیفه اصلی این سیستم تنظیم فشار هیدرولیکی است که بر ترمزها و کم فنرها وارد میشود. متاسفانه فعلا در این نسخه، از صندلی برقی راننده یا شاگرد هیچ خبری نیست اما شرکت ام وی ام ادعا میکند که در آیندهای نه چندان دور، نسخه فول آپشن این محصول را راهی ایران کند. سپس به فرمان دی کات با غربیلک مولتی فانکشن، کلاستر دیجیتال 7 اینچی و مولتی مدیای دیجیتال 10.25 اینچی میرسیم.
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. با توجه به رویکرد جهانی به سمت خودروهای هوشمند و متصل، این مدل از فناوری های پیشرفته ای برای بهبود تجربه رانندگی و افزایش امنیت سرنشینان بهره می برد. از جمله می توان به سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) اشاره کرد که عملکردهایی مانند تشخیص خستگی راننده، هشدار خروج از خط و کنترل کروز تطبیقی را شامل می شود. این ویژگی ها نه تنها راحتی را افزایش می دهند بلکه به کاهش تصادفات و افزایش امنیت جاده ها کمک می کنند. تریم داخلی عموما با طرح و بافت خطوط رنگ و با عنوان Dragon Skin در واقع الهام گرفته از پوست اژدها است و توجه چینیها به اساطیر خود را به نمایش میگذارد.
چراغ های اصلی در نمای جلو این خودرو به سبک طراحی خودرو های روز، درون سپر کار شده و سبک طراحی چراغ روشنایی روز چهره ای جوان پسندانه را به X33 کراس داده است. از طرفی چراغ های به هم پیوسته عقب این خودرو طراحی آن را بسیار جذاب کرده است. ام وی ام ایکس 33 اس جدید در کنار تغیرات ظاهری و فنی به امکانات بیشتری مجهز شده است.
این خودرو با هدف ارائه تجربه ای متمایز در رانندگی شهری و سفرهای کوتاه طراحی شده است و با توجه به ویژگی ها و قابلیت های خود قصد دارد جایگاهی مستحکم در بازار خودروهای اقتصادی و کاربردی برای خود دست و پا کند. به گزارش عصر خدمات، حالا دومین فیسلیفت رسمی X22 قرار است با نام ام وی ام X33 کراس به دست مشتریان ایرانی برسد. تحول چشمگیر طراحی داخلی و تغییرات دلچسب طراحی ظاهری، از مهمترین بهروزرسانیهای این مدل نسبت به ایکس ۲۲ پرو به حساب میآید. همچنین mvm x33 کراس از سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBA، BAS، TCS، TRC و… استفاده میکند. یعنی این خودروساز چینی به هیچ عنوان در بند نام و نشان نبوده و به همین خاطر هم چندین نام و برند زیر مجموعه برای محصولات خود در نظر میگیرد.
{معرفی و بررسی ام وی ام X33 کراس
|}از امکانات جدید این خودرو میتوان به فرمان برقی، سنسور فشار باد تایرها، گرمکن صندلی جلو، اتولایت، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، سامانه کنترل هرزگردی یا کشش و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد. البته تیپ اسپرت یا مدل پایه این خودرو از سنسور عقب بیبهره مانده، اما تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو از حسگر پارک عقب بهره میبرد. در طراحی این خودرو از خودروهای ژاپنی و کرهای کپی های متعددی صورت گرفته است. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند. در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. همچنین نمای عقب ظاهری شبیه به نسل دوم تویوتا راو 4 دارد اما این کجا و آن کجا!
سیستم تی سی اس یا همان سیستم کنترل کشش، یک سیستم مکمل برای ABS خودرو به شمار میرود. این سیستم از هرزگردی چرخهای متحرک روی سطوح لغزنده جلوگیری میکند؛ میزان پایداری خودرو در جادههای لغزنده را افزایش میدهد و ایمنی آن را تا حد زیادی بالا میبرد. اما باز هم مشکل بزرگ این خودرو یعنی درب کمدی آن همچنان در نسخه جدید نیز دیده میشود.
ام وی ام X33 از نظر قوای فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. نسخه جدید یا همان فیس لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه بهره می برد منتها جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT بود. ام وی ام X33 فیس قدیم با گیربکس دندهای نسبت به نسخه فیس لیفت که از یک گیربکس CVT استفاده می کرد کمی فرزتر بود و هماهنگی موتور و گیربکس در آن بهتر از نسخه فیس لیفت به نظر می رسید. ام وی ام X33 دندهای همچنین از نظر مصرف سوخت به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند!
ام وی ام X33 کراس در این نسخه، یک گیربکس دستی 5 سرعته دارد که چرخهای جلویی را مستقیما به حرکت در میآورد. در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. این نسخه در زیر کاپوت خود یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ را جای داده است که این پیشرانه مجهز به فناوری AVL اتریش است.
{تست و بررسی ام وی ام ایکس 33 کراس + ویدیو
|}اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 33 کراس شامل 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1570 میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محوری هم به 2555 میلی متر میرسد. استفاده از فناوری چراغهای ال ای دی در کنار رینگهای 17 اینچی، کالیپر ترمز دو رنگ، دی لایتهای منحصر به فرد و رنگ بندی جذاب، از مهمترین المانهای ظاهری در این کراس اور مدیران خودرو هستند. با ورود به کابین این خودرو تنها موردی که تفاوت یافته است غربیلک فرمان خودرو بوده که شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو است. باقی موارد تغییری پیدا نکرده و همان ظاهر زیبا و نسبتا ارگونومیک X33S در این خودرو وجود دارد.
حتی در قسمت پایین و گوشههای سپر نیز چراغهای هشدار دیده میشوند که شباهت زیادی با نمونههای موجود در سوزوکی دارند. از تغییرات مهم این نما، باید به قاب دورنگ مخصوص چرخ یدکی و طرح جذاب سپرها با ادوات نقرهایرنگ و حفرههای مستطیلی با فریم کروم اشاره کرد که البته، کاربرد فنی و ارتباطی با اگزوز ندارند. چری X33 حتی شیشهی عقب را بهسادگی ها نکرده و با منحنی در قسمت پایین، متفاوت از مدلهای قبلی بهنظر میرسد.
همچنین قابل ذکر است که این خودرو از استانداردهای عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می کند. خرید خودروی ایکس 33 کراس دنده ای و خودروی ایکس 33 کراس اتومات هم به صورت اقساطی با بازپرداخت 12 تا 60 ماهه با پیش پرداخت های متنوع و هم خرید به صورت نقدی امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت بروز خودروی x33 cross می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی 377 خیری در ارتباط باشید.
قیمت خودرو mvm کوچک