تأثیرگذار نوشتن پست وبلاگ

۸ نکته برای ایجاد محتوایی بهینه و تاثیرگذار راکت

زمانی که این آمار و ارقام را با یکدیگر مرتبط می‌کنیم متوجه می‌شویم که کاربران تقریبا ۷ دقیقه زمان برای خواندن یک پُست صرف می‌کنند که در این مدت تقریبا می‌توان ۱۶۰۰ کلمه را خواند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که یک پُست ایده‌آل باید حدود ۱۶۰۰ کلمه باشد. نکات و جزئیات زیادی باید رعایت شود تا بتوانیم وبلاگ خوبی را بنویسیم. اماهفت مورد زیر تقریبا می‌تواند دیگر جزئیات را شامل شود. هنوز هم در وبلاگستان ما جای سایت یا وبلاگی که گردانندگان آن عاشق فوتبال‌های خارجی باشند و با تحلیل‌های عالی به صورت چندرسانه‌ای در مورد فوتبال بنویسند خالی است.

به همین دلیل مهم است که یک استراتژی به روز رسانی محتوا داشته باشید تا مطمئن شوید که محتوای وب قدیمی شما در رتبه بندی موتورهای جستجو تازه و مرتبط باقی می ماند. علاوه بر بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی و لینک های داخلی، باید بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید. با استفاده از زبانی واضح و مختصر و اجتناب از اصطلاحات واژگان به شیوه ای خواننده پسند بنویسید. همچنین می‌خواهید از سرفصل‌ها استفاده کنید و محتوای خود را قابل اسکن‌تر کنید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهید). با درک هدف کاربر، می توانید محتوایی ایجاد کنید که با آنچه مردم به دنبال آن هستند همسو باشد و شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید.

صفحات وب با سرعت بارگذاری آهسته نیز در گوگل نمایش داده نمی شوند. متن جایگزین (متن جایگزین) گاهی اوقات به عنوان توضیحات alt، ویژگی های alt و برچسب های alt نیز شناخته می شود. ما چند بار در این مقاله به اهمیت تصاویر اشاره کرده ایم زیرا آنها به سادگی اهمیت دارند. نتیجه گیری باید بین 50 تا 75 کلمه باشد و اگر یک فراخوان قانع کننده برای اقدام بگنجانید به شما کمک خواهد کرد. به مقالات آنها نگاه کنید و به کارهایی که آنها انجام می دهند که آنها را به اوج رسانده است نگاه کنید.

اکثر صاحبان وبلاگ به شما اجازه می دهند پیوندی به وبلاگ خود در پست مهمان خود قرار دهید. برای ایجاد پیوند ارگانیک، به نوشتن محتوای باکیفیت ادامه دهید که وبلاگ‌های دیگر بخواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه ساخت لینک می تواند زمان بر و خسته کننده باشد، اما اگر بتوانید یک وب سایت معتبر برای لینک دادن به وبلاگ خود داشته باشید، می تواند به شما در رتبه بهتر در گوگل کمک کند. شما می توانید کل مقاله خود را ارسال کنید، اما در حالت ایده آل مشترکین شما باید از وب سایت شما بازدید کنند. اگر بازدید از محل هدف شماست، گزیده ای جذاب از عنوان مقاله را در ایمیل خود قرار دهید.

بازاریابی محتوا بخش بسیار مهمی از یک وبلاگ نویس موفق است. بعضی از مشتریان برای استفاده از کلمات کلیدی قوانینی برای خود مشخص کرده‌اند. برای مثال، از هر کلمه‌ی کلیدی بیش از ده بار در پست وبلاگ استفاده نمی‌کنند یا عبارات کلیدی را حداقل سه بار در محتوا می‌گنجانند. بااین‌حال، بسیار مهم است که از کلمات کلیدی مناسب با واژه‌هایی استفاده کنیم که مخاطبان سایت در نظر دارند. برای مثال، اگر بخواهیم تنها یک بار کلمه کلیدی را در محتوای خود به کار ببریم، نمی‌توانیم به صورت قانع کننده‌ای مخاطبی که آن کلیدواژه را جستجو می‌کند، به سمت خود جذب کنیم.

لینک‌کردن سایت‌های معتبر در صنعت را برای محتوای خود در نظر داشته باشید؛ سایت‌هایی همچون دنیای اقتصاد  یا فرصت امروز برای موضوعات کسب‌و‌کار. به‌علاوه، با لینک‌کردن کلمات کلیدی و عبارات، کار خوانندگان را برای بازدید از سایت‌های مهم راحت کنید. این راهکارها می‌توانند برای افزایش ترافیک وبلاگ شما استفاده شوند. شما ترافیک بیش‌تری را تجربه می‌کنید، برند خود را ارتقا می‌دهید و قطعاً عاشق محتوا خواهید شد. اگر تا به حال از نکات بالا برای بهبود رتبه بندی و جذب مخاطب استفاده نمی‌کردید، الان زمان دست به کار شدن فرا رسیده است. مسلما نوشتن یک متن بدون عکس، خسته کننده به نظر خواهد رسید؛ به همین خاطر هنگام نوشتن وبلاگ بهتر است به فکر قرار دادن عکس های مرتبط با موضوع خود باشید.

طرح کلی جایی است که ساختار پست وبلاگ شما واقعاً شروع به جمع شدن می کند. اگرچه در این مرحله از نظر فنی نمی نویسید، اما اطلاعات، نکات و بخش هایی را که می خواهید در وبلاگ خود پوشش دهید فهرست می کنید. پست‌های به سبک خلاصه راه‌های آسانی برای ساختار یک پست وبلاگ هستند و می‌توانید از آن‌ها برای گرد هم آوردن کارشناسان در جایگاه وبلاگ خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پست‌های جمع‌بندی برای پیوند به محتوای خوب یا محتوای وب استفاده کنید. هنگامی که کلمات کلیدی طولانی را برای محتوای خود شناسایی می کنید، می توانید فروش را افزایش دهید و ترافیک را افزایش دهید.

یک وبلاگ موفق عموماً دارای سرفصل های خوش نوشته ای است که باعث می شود شخص بخواهد توقف کند و بیشتر بخواند. یکی از نکات مهم هنگام نوشتن پست برای وبلاگ، توجه به مقدمه آن است. در ابتدا شما باید توجه مخاطب را به موضوع جلب کنید، اگر در این کار به درستی عمل نکنید، مخاطبان خود را در همان ابتدای کار از دست خواهید داد. برای نوشتن یک مقدمه جذاب، میتوانید از روش داستان نویسی، همدلی کردن با مخاطب یا بیان یک آمار که باعث ایجاد هیجان در مخاطب می شود، استفاده کنید. در مرحله بعدی، هدف وبلاگ خود را شرح داده و به مخاطب بگویید که چگونه این پست می تواند در برطرف شدن مشکلش راهکاری ارائه دهد. انجام این کارها باعث ایجاد اشتیاق برای خواندن ادامه مطلب شما میشود.

نوشتن یک پست جذاب که توسط تعداد زیادی از افراد خوانده شود، کار چندان راحتی نیست اما اضولی دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که از نرم افزار یکپارچه سازی مانند Wordable استفاده کنید تا پست وبلاگ خود را با یک کلیک در وردپرس به اشتراک بگذارید. شرکت وبلاگ نویسی و میزبانی وردپرس یک بستر وبلاگ نویسی ثابت شده است و ارزش آزمایش آن را دارد. فقط برای اثبات جذاب بودن وردپرس ، از Google Docs به عنوان ویرایشگر متن نوشتاری خود استفاده کنید. اگر واقعاً می خواهید اطمینان حاصل کنید که چگونه می توانید بلاگ رایگان و پست های وبلاگ خود را همیشه در ذهن خواننده بنویسید ، خوب عمل خواهید کرد. شاید شما بدانید که چگونه یک وبلاگ خوب بنویسید ، اما باید توجه داشته باشید که در هنگام خواندن آن باید جذاب به نظر برسد.

یکی دیگر از راه‌های افزایش جذابیت و خوانایی متن، استفاده از تصاویر زیبا و مرتبط در متن اصلی است. گوگل مدت زمانی که برای خواندن هر پست صرف می‌شود را اندازه‌گیری می‌کند و وجود تصاویر کمک می‌کند خواننده برای مدت زمان بیشتری با پست درگیر باشد. همچنین از آنجایی که پست در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌شود استفاده از تصاویر زیبا به جلب توجه خواننده کمک می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید مطالب وبلاگ این است که آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر مطالب جذابی بنویسید خیلی زود مطلب شما در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و هزاران نفر آن را می‌بینند. هنگام یادگیری نحوه نوشتن یک پست وبلاگ، این مهمترین چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

در صورتی که من به عنوان یک آدم غیرمتخصص مثلا در زمینه شیمی، فیزیک یا ریاضیات می‌دانم که می‌شود وبلاگ‌هایی جذاب در مورد این رشته‌ها درآورد. اما باور کنید که سوژه‌های زیادی برای موفق شدن به غیر از آی تی وجود دارند، مشکل این است که خیلی‌ها استعداد لازم برای نوشتن مطالب خودشان ندارند. سرراست حرف بزنید، لقمه را دور سر نچرخانید، تا جایی که می‌توانید ساده و پیراسته مطالبتان را ذکر کنید. حتی با یک پست عالی و سئو پسند، یک عنوان بد می تواند به شما در SERP آسیب برساند. علاوه بر این، هر جمله را با یک فعل عملی مانند «کلیک» و «انتخاب» شروع کنید.

مرحله اول ایجاد وبلاگ خود داشتن موضوع و دیدگاه روشن است. برای جذب مخاطب و رشد پایگاه خود از طریق اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، باید به خوبی ارتباط برقرار کنید و موضوعی مشخص و مشخص داشته باشید که در مورد آن آگاه و علاقه‌مند باشید. ایده های موضوعی را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد و سایر پست های وبلاگ را بخوانید تا از نویسندگانی که به موضوعات مشابه می پردازند بیاموزید. به‌عنوان نویسنده در دنیای دیجیتال امروز، کار شما فراتر از نوشتن محتواست. محتوای تولید‌شده از طرف شما و چگونگی نوشتن آن تأثیر شگرفی بر رتبه‌بندی آن در موتورهای جست‌وجو دارد.

به این دلیل که تعداد بازدید صفحات به ازای هر خواننده را افزایش می‌دهد و باعث حضور بیشتر او در سایت می‌شود. البته استفاده از لینک به تنهایی کافی نیست و موضوع آن باید با متنی که در آن قرار گرفته مرتبط باشد. آنها می‌توانند از طریق خواندن مطالب مربوط به این رویدادها درس های جدیدی بیاموزند و از آن در کسب و کار و زندگی خود استفاده کنند. علاوه بر این ممکن است مردم به جستجوی این رویدادها باشند. آیا اخیرا به یک رویداد محلی دعوت شده اید؟ و یا شاید به یک کنفرانس عالی در مورد سئو به تایلند رفته اید.

نوشتن محتوای وب تفاوت بسیار زیادی با نوشتن برای رسانه های چاپی دارد. معمولا کاربران وب زمان کافی برای خواندن مقالات طولانی که هیچ محتوای بصری ندارند را نخواهند داشت. حتی در صورتی که یک بلاگ پست قوی بنویسید که فقط شامل متن باشد، ممکن است باعث شود که مخاطب بلافاصله سایت شما را ترک کند و به سایت های رقیب مراجعه کند. به همین خاطر استفاده از تصویر در پست های خودتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با نحوه بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو آشنا شوید.

همانطور که پست وبلاگ خود را می سازید، از پیوند خارجی نترسید. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) دارای جعبه‌های توضیحات متا هستند، بنابراین احتمالاً برای استفاده از این عملکرد نیازی به جستجوی دور ندارید. توضیحات متا حوزه دیگری است که گوگل برای تعیین رتبه بندی جستجو در آن می خزند. توضیحات متا توضیحات یک تا سه جمله ای هستند که در زیر عنوان یک نتیجه پیدا خواهید کرد. آیا توضیحات متا را به پست خود اضافه می کنید؟ اگر پاسخ شما “نه” است، احتمالاً به اندازه‌ای که می‌توانید ترافیک دریافت نمی‌کنید. سپس می‌توانید آن پیش‌نویس را مرور کنید و نکات شخصی و بهینه‌سازی‌هایی را اضافه کنید که خواندن آن را برای انسان سرگرم‌کننده می‌کند.

بهتر است از افرادی که دارای تجربه در زمینه ادیت متن هستند، بخواهید این کار را انجام دهند. همچنین برای فرد موردنظر توضیح دهید که به دنبال پیدا کردن غلط های املایی یا دستوری نیستید بلکه می خواهید نظر آن ها را در مورد جریان و ساختار متن بدانید. استفاده درست از تصاویر باعث می شود لحن پست های شما صمیمانه تر باشد و راحت تر بتوانید موضوعات مدنظر خودتان را به مخاطب انتقال دهید. در صورتی که در مورد یک موضوع خشک یا جدی مطلب می نویسید، با استفاده از تصویر می توانید آن را تا حدودی صمیمانه تر کنید. قبل از اینکه پست خود را منتشر کنید، باید اطمینان حاصل کنید که هضم پست وبلاگ شما آسان است. به چیدمان نگاهی بیندازید و اطمینان حاصل کنید که تمام بخشهای متن را شکسته اید (به قالب بندی بسیار دقت کنید ).

بعد از دیدن تیتر، اگر عکس سرصفحه نداشته باشید، مقدمه دومین چیزی است که مخاطب با آن مواجه می‌شود. مقدمه جایی‌ست که شما باید قلاب ماهی‌گیری‌تان را بیندازید و مخاطب را مجبور کنید تا آخر مطلب همراه شما باشد. برخی از افراد چند جمله‌ی ابتدایی شما را می‌خوانند و همان‌جا تصمیم می‌گیرند تا به خواندن پست وبلاگ شما ادامه دهند یا بیخیال کل مطلب شوند و به سایت دیگری رجوع کنند. بنابراین، خوب است که پست‌هایی بنویسید که سایر وب‌سایت‌ها یا نشریات بخواهند در پست‌های خود پیوند دهند. برای اینکه پست وبلاگ وب سایت شما قابل پیوندتر باشد، دارایی های با ارزش مانند داده های اصلی و رهبری فکری را در پست های خود بگنجانید. پیوند دادن به وب سایت های معتبر نه تنها به خوانندگان وبلاگ مطالب خواندنی بیشتری برای گسترش دانش آنها ارائه می دهد، بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما تحقیق خود را انجام داده اید.

Yoast از سال 2010 وجود داشته است و به عنوان استاندارد طلایی افزونه های SEO در نظر گرفته می شود. بهترین از همه، Yoast جستجوگرها دارای یک نسخه رایگان بسیار قوی است. با این حال، نسخه پریمیوم Yoast دارای ویژگی های قدرتمندی مانند توانایی استفاده از کلمات کلیدی فوکوس متعدد و عبارات مرتبط است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای بهتری ایجاد کنید، خوانندگان را افزایش دهید و خود را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود معرفی کنید. افرادی که به دنبال مقاله جایگزین هستند معمولاً از کلمات کلیدی بسیار خاصی در جستجوهای خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، می توانید یک پست وبلاگی ایجاد کنید که در آن پنج (یا بیشتر) دوره آموزشی آنلاینی که دوست دارید مقایسه کنید.

گوگل از توضیحات موجود در "alt text" برای انجام این کار استفاده می‌کند. مهم‌ترین چیز در مورد تصاویر این است که جستجوی تصویر در گوگل، درست مانند جستجوی تصویر در پینترست انجام می‌شود. هنگامی که یک شخص در جستجوی تصویر گوگل بر روی یک عکس کلیک می‌کند، بلافاصله به صفحه‌ی وب و یا مقاله‌ی مربوطه منتقل می‌شوند. این بدان معناست که سایت یا مقاله شما می‌تواند به راحتی در اولین صفحه‌ی تصاویر گوگل رتبه‌بندی شود. برای موفقیت در وبلاگ نویسی، پارامترهای مختلفی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید از طریق نوشتن، کسب درآمد کنید.

در انتهای پست وبلاگی خود برای این‌که دیگر عالی بشود و فن آخر را بزنید، باید مخاطبان خود را دعوت به یک اقدام کنید. در اینجا از مخاطبان می‌خواهید کاری را انجام دهند یا به سوالی پاسخ دهند. دقیقا مانند سرآشپزی که با ادویه و چاشنی به غذای خود مزه می‌دهد شما باید به پست وبلاگ‌تان نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید تا خوشمزه و قابل خوردن شود. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت چه چیزی مخاطبان شما را درگیر پست وبلاگ‌تان می‌کند. موارد زیر می‌توانند چاشنی پست بلاگی شما باشند که به خوبی و به اندازه باید از آن‌ها استفاده کنید تا نتیجه‌ای که می‌گیرید، یک پست عالی وبلاگ باشد. با این رویکرد، شما همچنان از کلمات کلیدی استفاده می کنید، اما پست را بیش از حد اشباع نمی کنید.

بعد هم وقتی طرز تهیه غذا را دید مواد اولیه آن را از دیجیکالا خرید می‌کند. علیرغم تصور رایجی که دربارۀ شتاب‌زدگی مخاطب اینترنتی و سطحی بودن محتوای دیجیتال وجود دارد، وبلاگ می‌تواند بسترساز عمیق‌ترین نوع رابطۀ نویسنده و مخاطب باشد. مزیت رقابتی ارزشمند ما در وبلاگ‌نویسی، تلاش برای ارائه نکات کاربردی و ملموس و اکتفا نکردن به تکرار کلیات است. سهل‌انگاری در مطالعه باعث می‌شود که وبلاگ‌نویسیِ حرفه‌ای برای تازه‌واردها کاری ملال‌آور و تنش‌زا باشد. بدون خواندن و آموختن، نمی‌توان مدام و مداوم قلم زد و تعهد به وبلاگ‌نویسی منظم، عملاً ما را در مسیر دائمی یادگیری قرار می‌دهد.

شاید شما هم این جمله را شنیده‌اید که مردم اینترنت را نمی‌خوانند، آن‌ها اسکن می‌کنند. به جرات می‌توان گفت ۹۰٪ خوب بودن یک نوشته به عنوان خوب آن بستگی دارد. اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید. پائولو کوئلیو جایی گفته است که سبک نویسندگی مثل پیراهن یک بانو می‌ماند، گرچه نوع پوشش مهم است، اما چیزی که مهم است زیبایی خود شخص است. ۵- شالوده یک نظام ذهنی استوار را در نوشته‌های خود ایجاد کنید. نوشتن علاوه بر مطالعه و داشتن یک فرهنگنامه ذهنی، محتاج زمان، تلاش، تمرکز و البته قریحه درونی نویسندگی است.

همچنین علاوه بر عکس ها، قالب پست های بلاگ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اینکه از هدرهای مختلف برای تقسیم بندی موضوعات خود استفاده می کنید، باعث خوانایی بهتر نوشته شما خواهد شد. مرحله بعدی که آخر از همه انجام میشود، نوشتن پست برای وبلاگ است. در این مرحله که شما قالب وبلاگ و موضوع مورد نظر خود را مشخص کردید، نوبت به نوشتن متن وبلاگ می رسد. در این مرحله از نوشتن پست برای وبلاگ، شروع به نوشتن آنچه که مد نظر دارید کرده و در صورت لزوم می توانید تحقیقات بیشتری را انجام دهید. البته لزوما CTA یک سوال نیست، کال تو اکشن می‌تواند درخواست شما برای عضویت مخاطبان در خبرنامه سایت باشد یا درخواست ثبت‌نام برای شرکت در قرعه‌کشی آیفون پرومکس.

برخی اوقات شرح بعضی موضوعات برای مخاطبین معمولی راحت نیست و شما نمی توانید به سادگی موضوع موردنظر خودتان را به مخاطب انتقال دهید. دیاگرام، چارت و جدول، اینفوگرافی و… تماما عناصر بصری هستند که به شما کمک می کنند مطلب موردنظر خودتان را خیلی راحت تر به مخاطب منتقل کنید. همچنین می‌توانید با مشتریان‌تان مصاحبه کنید و از آن‌ها بخواهید که تجربه خود را از خرید محصول به شما بگویند. این را هم باید در نظر داشته باشید که راستگویی و صداقت را در این نوع مطالب حتما رعایت کنید. یعنی فقط به تعریف و تمجید از محصول خود نپردازید و سعی کنید واقعیت را به کاربران بگویید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری