ابزارهای سئو به زبان ساده
راهنما جامع سئو سایت معرفی +10 ابزار کاربردی سئو
در ادامه به بررسی ویژگیها و کاربردهای هر یک از این نرم افزارهای سئو سایت میپردازیم. سئوکاران یا متخصصان سئو، افرادی متبحر هستند که به سایت ها کمک می کنند تا در نتایج گوگل، جایگاه بهتری کسب کنند. آنها محبوب ترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را پیدا و عملیات سئو را بر روی آنها اجرا کرده و با این کار به گوگل کمک می کنند تا سایت هدف را به کاربران نمایش دهد. سرعت مشاهده نتایج به عوامل زیادی همانند سختی کلمات کلیدی، بازاری که در آن هستید، تعداد محتوایی که تولید می کنید، اعتبار سایت، تعداد بک لینک ها و… بستگی دارد و نباید در طول مسیر، حوصله تان سر برود. با یادگیری اصول سئو می توانید مسیر درست را در پیش بگیرید و موفق شوید. سپس کلمه کلیدی خود را در کادر اول و زبان سایت خود را در کادر دوم وارد کنید.
این امکان برای شما فراهم میشود که بدون هیچ هزینه ای، مفاهیم HTML و CSS را درک کرده و تمرین کنید. هدف از این دوره ارائه دانش علمی و کاربردی است که در دنیای واقعی قابل استفاده است. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید.
اما اگر میخواهید کار سئو را به درستی پیش ببرید باید کمی وقت و حوصله برای انجام این کار بگذارید. اگر شما مدت های زیادی روی سئوی کلمه موبایل کار کنید و رتبه های اول را هم کسب کنید، در صورتی که نرخ تبدیل خوبی نداشته باشید، ارزش زیادی برای شما نخواهد داشت. در حقیقت نیمی از بازدیدهای وب سایت ها (حدود 57 درصد) از سمت گوگل است. ما در نت افراز، ابزار اولیه برای راه اندازی یک وبسایت (هاست، دامنه و SSL) را فراهم کردهایم و شما میتوانید از این خدمات برای شروع کسب و کارتان در حوزه وب استفاده کنید. در آینده، سئو به طور فزاینده ای پیچیده تر خواهد شد، اما با تمرکز بر اصول کلیدی و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. آموزش در حوزه سئو در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته در دسترس است، بنابراین هرکسی میتواند یک برنامه آموزشی مناسب را پیدا کند که با نیازها و سطح مهارت خود، مطابقت داشته باشد.
بکلینکهای هر وبسایت بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی مستقیم در سئو در نظر گرفته میشود چون در حقیقت اعتبار و کیفیت محتوای وبسایت شما را تایید میکنند. بنابراین وبسایتهایی که بکلینکهای بیشتر و باکیفیتی از وبسایتهای معتبر و مرتبط دریافت کردهاند در رتبههای بالاتری در صفحه نتایج قرار میگیرند. وبسایت با نمایش در این بخش فضای بیشتری از serp را اشغال میکند که این موضوع اثر بسیار مثبتی روی «نرخ کلیک» (Click Through Rate) طبیعی صفحه دارد. لینکسازی داخل سایت فقط شامل ایجاد لینک داخلی بین صفحات وبسایت نمیشود و برای بهبود seo وبسایت بهتر است حتما چند لینک هم به طرف صفحات معتبر و مرتبط وبسایتهای دیگر ایجاد کنید. به لینکی که به صفحات وبسایتهای دیگر ایجاد میکنید، در سئو «لینک خروجی» (Outbound Link) گفته میشود. لینک ابزارهای معرفیشده در همین محتوا نمونه لینک خارجی به وبسایتهای دیگر هستند.
با شناخت هدف یک کاربر از جستجوی یک کلمه در گوگل میتوانید شروع به تولید محتوا کنید تا به نیاز او پاسخ دهید. بهترین و موثرترین راه برای اینکه هدف جستجوی کاربران را بشناسید این است که صفحه اصلی گوگل را بررسی کنید. دقت کنید در صورت عدم آماده سازی صحیح در ادامه مسیر با مشکل مواجه خواهید شد. در این بخش ساختار سازی صحیح وب سایت در سئو را به شما آموزش خواهیم داد. اگر ساختار سایتتان را به درستی پیاده سازی کنید کار را برای ربات های گوگل راحت تر میکنید و این ربات ها به راحتی در تمام صفحات وب سایت شما خزش میکنند و همه صفحات را ایندکس خواهند کرد.
به عبارت دیگر، سئو به زبان ساده یعنی بدست آوردن جایگاه در نتایج ارگانیک. درآمد سئو کاران در ایران و خارج از کشور چگونه است؟ همانطور که در قسمتهای بالاتر به آن اشاره کردیم، تمامی کسب و کارهای برای رشد و افزایش فروش اینترنتی نیاز به سئو دارند. کار بهینه سازی سایت یک عمل تخصصی است که تنها متخصصان سئو قادر به انجام آن هستند. «نقشه سایت یا سایتمپ» (Sitemap) یک فایل متنی با فرمت XML است که تمام صفحات وبسایت در آن فهرست شدهاند. رباتهای جستجوی گوگل از طریق لینکهای درون سایتمپ صفحات مهم وبسایت و آخرین تغییرات و بهروزرسانیهای آنها را تشخیص میدهند. بنابراین با ثبت سایتمپ برای وبسایت در حقیقت نقشه راهی به رباتهای جستجو میدهید تا تمام صفحات وبسایت را بهطور کامل بررسی و نمایهگذاری کنند.
به کمک تکنیکهای مختلف SEO هم موتور جستجو محتوای صفحات وبسایت را بهتر و کاملتر درک میکند و هم کاربران راحتتر از وبسایت شما استفاده میکنند. در این نوشته از مجله فرادرس یاد میگیرید تعریف سئو چیست و نحوه کار آن چگونه است. در ادامه هم با انواع روشهای بهینهسازی وبسایت و اصلیترین تکنیکهای هرکدام آشنا میشوید. آموزش کاربردی سئو وب سایت، شامل یادگیری عملی و استفاده از تکنیکهای سئو در یک وب سایت واقعی است. این آموزش، یک شکل پیشرفتهتر از آموزش سئو است که نیاز به درک اولیه اصول سئو و توسعه وب سایت دارد. در طول آموزش کاربردی سئو وب سایت، شرکتکنندگان نحوه انجام ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی صفحات، تولید و بارگذاری محتوا، ساخت لینک و بهینه سازی عملکرد وب سایت را یاد میگیرند.
پس اگر سایت خرید و فروش کالاهای دیجیتال را دارید یکی از دسته بندی های وب سایت شما میبایست روی کلمه کلیدی خرید تبلت سئو شود. مثلا شما خرید تبلت را در گوگل جستجو میکنید و احتمالا سایت هایی که مشاهده میکنید یک دسته بندی کامل از لیست تبلت ها را به شما نمایش میدهند. پس این موضوع نشان دهنده هدف کاربرانی است که کلمه خرید تبلت را جستجو میکنند. بعد از اینکه کلمات کلیدی بذر خود را نوشتید نوبت این رسیده این کلمات را گسترش دهید و کلمات بیشتری پیدا کنید. در صورتی که قصد دارید کلمات بیشتری پیدا کنید باید از ابزارهای انلاینی که این قابلیت را دارند استفاده کنید.
برای یاد گرفتن سئو باید صبر، ثبات و مهارت بالایی در محتوا نویسی و همچنین توانایی کار با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها را داشته باشید. حالا سوال اینجاست که در میان اینهمه سایت و ابزار موجود، کدامیک واقعا مفید هستند و میتوانند به شما کمک کنند؟ برای جواب این سوال، ما تصمیم به معرفی ابزارهای سئو گرفتیم. ابزارهایی که در ادامه معرفی میکنیم، جز بهترینها و ضروریترینها هستند. البته قبل از آن نگاهی به اهمیت استفاده از این ابزارها هم خواهیم داشت. همانطور که در بالا اشاره کردیم نقشه سایت به گوگل در ایندکس کردن صفحات سایتتان کمک خواهد کرد. اما این را هم بدانید استفاده از آن الزامی نیست چرا که گوگل نسبت به گذشته بسیار باهوش تر و قوی تر شده است و تمام صفحات سایت شما را بررسی میکند.
بدیهی است که نتایج سئو با گذشت زمان رشد یا کمی سقوط خواهد داشت و این عامل به دلیل رقابتی است که بین شما و رقبا رخ می دهد، پس نگران نباشید و به سئو به چشم یک رقابت بی انتها نگاه کنید. حتماً حتماً توصیه میکنیم مقاله سئو داخلی چیست را بخوانید و چک لیستی در انتهای آن مقاله برای جمع بندی قرار داده شده است که پایین هم می توانید آن را مشاهده کنید. در صورتی که هر کدام از موارد را نفهمیدید در مقاله سئو داخلی آن را توضیح داده ایم. نظارت روی کارها، تصمیمگیری دادهمحور و اجرای نقشههای جدید باید دائماً انجام شوند. غفلت از تحلیل دادهها حتی اگر به کارها ضربه نزند، باعث از دست رفتن فرصتهای جدید خواهد شد. حتی متخصصانی که میدانند سئو چیست و چگونه انجام میشود هم از تلههای متعدد آن در امان نیستند.
در صورتی که وب سایت شما بسیار بزرگ است و مقالاتی به صورت روزانه یا هفتگی به آن اضافه میشود پیشنهاد میکنیم یک اسکیمای اختصاصی برای سایت خود بسازید. بهترین گزینه برای ساخت اسکیمای این گونه وب سایت ها استفاده از ابزارهای ساخت آنلاین اسکیما است. در آدرس دوم باید لینک کنونیکال به آدرس اول داده شود که گوگل متوجه شود هر دو صفحه یکی است و محتوای تکراری برای سایت شما ثبت نشود. در ادامه روش های انجام اینگونه بهینه سازی ها را به شما آموزش میدهیم. برخی از این وب سایت ها حتی مطالب قبلی شما را که منتشر شده اند را پاک یا از حالت انتشار خارج میکنند که در بلند مدت این موضوع میتواند به سئوی سایت شما آسیب برساند.
از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا ابزارهای بررسی سرعت سایت و بک لینکها، هر کدام نقش مهمی در بهبود سئو سایت ایفا میکنند. در این مقاله، انواع مختلف ابزارهای سئو سایت و کاربرد هر یک را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. Semrush یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که امکانات گستردهای برای سئو و بازاریابی دیجیتال ارائه میدهد. با این ابزار میتوانید بهراحتی کلمات کلیدی جدید کشف کنید، استراتژی رقبا را بررسی کنید و عملکرد محتوای خود را در موتورهای جستجو بسنجید. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنند بفهمند موضوع صفحه چیست.
شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما میگردند و همانها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. گوگل آنالیتیکس یک پلتفرم رایگان پیشرو برای تجزیهوتحلیل ترافیک سایت است و مجموعهای جامع از معیارها را برای ردیابی رفتار کاربر و عملکرد وبسایت ارائه میدهد. با این ابزار شما قادر به اندازهگیری راحت و آسان شاخصهای کلیدی مانند منابع ترافیک ارگانیک، عملکرد صفحه فرود، بازدید از صفحه، زمان ماندن در صفحه، نرخ پرش، تعامل کاربر و نرخ تبدیل هستید. با کمک گوگل آنالیتیکس بینشهایی در مورد جمعیتشناسی، علایق و سفرهای کاربر به دست آورید، محتوای هدفمند بسازید و وبسایت خود را برای تعامل بهتر بهینه کنید. پایه و اساس سئو، جستجوی کلمات کلیدی و شناسایی عباراتی است که مخاطبان هدفتان برای جستجوی اطلاعات یا خدمات مرتبط با کسبوکار شما استفاده میکنند.
حین پاسخ به «seo چیست» توضیح دادیم که وبسایت باید برای رباتهای خزنده نیز بهینه شده باشد. سئو تکنیکال، راهکاری برای افزایش میزان خزش و ایندکس سایت توسط موتور جستجو است. بهطور خلاصه سئو یک ابزار مهم برای بازاریابی آنلاین موفق است چون به کسبوکار اجازه دیدهشدن میدهد؛ حتی اگر به بار نشستن فرایند بهینهسازی مدتی طول بکشد. تبلیغات PPC امکان دسترسی فوری به مشتریان و تغییر آنی کمپین را برایتان فراهم میکنند. شما الان سئوی محتوا را یاد گرفتید و به راحتی میتوانید با انجام این مراحل، محتوای خود را به رتبههای بالا برسانید.
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) راهی برای افزایش شانس سایت شما برای نمایش در رتبههای بالای صفحههای نتایج جستجو گوگل (SERP) است. این موضوع باعث میشود که مشتریان یا کاربران احتمالی، سایت شما را بهصورت ارگانیک پیدا کنند، یعنی بدون تبلیغات پولی! آنچه در عکس پایین میبینید، عکسی از صفحه نتایج گوگل است، که به دو بخش پولی و اورگانیک تقسیم بندی شده است. یادگیری، اجرا و پیگیری بهبود عملکرد وبسایت در صفحه نتایج نیازمند صرف هزینه و زمان است و نباید انتظار داشته باشید خیلی سریع از سئو نتیجه بگیرید. Screaming Frog یک ابزار سئو سایت است که به شما کمک میکند صفحات وبسایت خود را از نظر فنی تجزیه و تحلیل کنید.
در واقع افراد مختلف از پیر و جوان، تحصیل کرده یا کمسواد، همگی در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام فعالیت دارند. پس اگر میخواهید برند شما در سطح جهانی شناخته شود و مشتریان زیادی از شهرهای مختلف جذب کنید، فعالیت در این شبکهها را جدی بگیرید. مثلاً اگر صاحب آموزشگاه آشپزی در شهر اصفهان هستید، میتوانید از کلماتی نظیر آموزش آشپزی در اصفهان، تکنیکهای آشپزی حرفهای در اصفهان و … استفاده کنید. بعد از مطالعه این مقاله ممکن است سوالاتی در ذهنتان شکل گرفته باشد که در ادامه به آنها پاسخ میدهیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به شرکت داده پردازی فراتک می باشد.
با اینحال میتوان به برخی از محبوبترین آنها اشاره کرد مانند SEMrush، Ahrefs، Moz Pro و Google Analytics. در واقع شما میتوانید ببینید بهطور متوسط هر ماه چند بار کلمات کلیدی جستجو میشوند. براساس کلمات اولیه، ایدههایی برای تولید کلمات کلیدی میدهد که به شما کمک میکند، اصطلاحات و عبارت جدیدی را برای کمپینهای خود استفاده کنید. یک نمای کلی از نتایج جستجو و معیارهایی مانند DA و PA برای رتبهبندی صفحات ارائه میدهد. برای مثال، جیتیمتریکس به شما میگوید که تصاویر شما چقدر بزرگ هستند، کدهای شما چقدر بهینه شدهاند و آیا از کش استفاده میکنید یا خیر!
Ahrefs یک ابزار قدرتمند برای تحلیل بکلینکها و بهبود سئو سایت است. این ابزار به شما اجازه میدهد تا بکلینکهای وبسایتهای خود و رقبا را بررسی کنید، استراتژیهای لینکسازی را تحلیل کنید، و کلمات کلیدی را جستجو و دنبال کنید. Ahrefs بیشتر به دلیل پایگاه داده عظیم خود در زمینه بکلینکها شناخته میشود. وقتی یک کاربر عبارتی مانند “خرید هاست” را جستجو میکند، گوگل لیستی از وبسایتها را که مرتبط با جستجوی او هستند، نمایش میدهد. آن وبسایتهایی که بهتر از لحاظ سئو بهینه شدهاند، در نتایج بالاتری ظاهر میشوند و شانس بیشتری برای جذب کاربر دارند. در واقع، رتبه بالاتر در نتایج جستجو به معنی ترافیک بیشتر و افزایش شانس فروش یا تعامل است.
برای این منظور باید محتوایی تولید شود که سرگرمکننده و یا آموزنده باشد. اگر محتوایی بتواند هر دو فاکتور را در خود داشته باشد، محتوای با ارزشی خواهد بود. در این صورت قادر خواهید بود محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی معتبر ایجاد کنید. این ابزار چون توسط خود گوگل مدیریت میشود، مطمئن خواهید بود که دادههای به دست آمده از آن دقیق هستند. اگر شما نیز از تلف کردن زمان خود بر روی ابزارهای متعدد خسته شدهاید، بهتر است ابزار Dasheroo را امتحان کنید. این ابزار یکی از راهحلهای تجاری، کاربر پسند و رایگان است که همه معیارهای کسبوکار را در کنار یکدیگر قرار میدهد.
جایی برای نگرانی نیست؛ در صورت پیروی از دستورالعملهای رسمی گوگل، ریسکهای سئو به حداقل میرسند. آنها به ما نشان میدهند که هر بخش از یک مطلب یا یک مقاله راجع به چه موضوعی است. تا به حال شده یک مطلب طولانی را بخوانید و وسط آن موضوع محتوا را فراموش کنید؟! و در آخر برای این که جذابیت محتوای خود را چند برابر کنید، میتوانید از داستانها، مثالها، تجربههای شخصی و… استفاده کنید. برای ثبتنام در دورهها و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید کارشناسان ما ۲۴/۷ منتظر شما هستند. این روزها فعالیت در شبکههای اجتماعی به بخشی از فعالیت روزمره ما تبدیل شده است.
اگر می خواهید سئو حرفه ای انجام دهید لازم است تا تمام بخش های آن را یاد بگیرید. در مقاله گوگل سرچ کنسول چیست و آموزش گوگل سرچ کنسول تلاش کردیم تا تمام نکات و بخش های آن را به شما آموزش دهیم تا خیالتان از این بابت راحت باشد. یکی از مواردی که در حین آموزشتان مهم است حتما یادگیری آن را مد نظر داشته باشید الگوریتم های گوگل هستند که می توانید لیست کامل آن را در مقاله الگوریتم های گوگل برای سئو تا 2023 مشاهده کنید. البته در بخش مقالات سایتمان می توانید با جستجوی الگوریتم، محتوای کاملی در مورد هر کدام از الگوریتم ها به صورت جداگانه بخوانید. سئوی وب سایت به روش های متفاوتی تقسیم بندی می شود، یکی از تقسیم بندی های آن که کلاه های سئو بودند را در بخش قبل توضیح دادیم. اما یکی دیگر از تقسیم بندی ها بر اساس کارهایی است که در داخل و بیرون سایت انجام می شود.
شما پس از ثبت نام در جت سئو میتوانید به مدت 7 روز به تمامی بخشهای این ابزار به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. گوگل از یک الگوریتم پیچیده برای نمایش محتواهای مرتبط در صفحه نتایج جستجو استفاده میکند. در این مقاله تمامی نکات مهم و ضروری برای تولید یک محتوای سئو پسند را بررسی کردهایم. سئو یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به مجموعه روشهایی اشاره دارد که در داخل و خارج از وبسایت انجام میدهیم تا رتبه بهتری در صفحه نتایج بگیریم. یکی از ویژگیهای برجسته SEMrush، جعبه ابزار سئوی آن است که تحلیلی عمیق از رتبهبندی و عملکرد وبسایت در موتورهای جستجو را فراهم میکند.
در سمنتیک سئو، بهجای تمرکز روی چند کلمه کلیدی خاص، بیشتر به معناپردازی و ایجاد مفاهیم مرتبط در سراسر طول متن تکیه میشود. در زمینه سئو سایت ابزارهای مختلفی برای هر بخش از کار استفاده میشوند. مهمترین فواید استفاده از ابزارها، صرفهجویی در زمان، دستیابی به دادههای ارزشمند و درک عمیق از موانع است. در ادامه با چند مورد از پرکاربردترین ابزارهای سئو و حوزه فعالیت هرکدام آشنا میشویم. کلاه سفید یعنی برای بهینهسازی سایت از روشهایی استفاده کنید که کاملا مطابق با استانداردهای گوگل هستند.
پس یادگیری زبان های html، css و js قبل از شروع هر کاری میتواند کار را برای شما راحت تر کند. در صورتی که فروم مدنظر شما با حوزه تخصصی شما ارتباط داشته باشد نتیجه مطلوب تری نیز به همراه خواهد داشت. فروم های متعددی در سطح وب وجود دارند که شما میتوانید در آن ها مقاله یا لینک خود را قرار دهید. به تازگی وب سایت های ایرانی بسیاری در زمینه نویسندگی و وبلاگ نویسی راه اندازی شده اند. متا دیسکریپشن در حقیقت متنی است که شما در زیر عنوان هر نتیجه در گوگل مشاهده میکنید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/